Tuesday 31 July 2012

CINTA UNTUK SEDETIK LAGI


ALHAMDULILAH... berkat kasih sayangNya.. akhirnya novel CUSL (baby sulung) akhirnya akan menjengah di pasaran pada pertengahan bulan Ogos nanti.. rasa macam nak pengsan masa tengok cover.. so cute kannn... masa penulis dia jugak.. (sila jangan nangis baca statement nihhh)... besar harapan saya agar CUSL mampu diterima oleh semua pihak... ambillah kebaikan dalam cerita tersebut.. dan kekurangan itu saya akan jadikan batu loncatan untuk berkarya dengan lebih  baik untuk masa akan datang..  so, saya sertakan sedikit blurp CUSL... tapi ni versi x edit lah.. hope boleh mendatangkan rasa keterujaan untuk memiliki CUSL.. hehe..



Naila Farafeesa terkenal dengan sikapnya yang kuat menjawab manakala Ezrakil pula majikan yang kuat membuli. Seorang keras kepala dan seorang keras hati. Tapi siapa sangka, dalam mereka bercakaran, di situlah cinta mula bercambah. 

“Bos, macam ni ke cara bos nak tunjukkan rasa sayang bos pada saya?? Kalau macam ni caranya, memang sia-sialah bos... sebab orang yang keras kepala dan orang yang keras hati ni memang tak ada penyudah yang bahagia.” Naila Farafeesa.

“Awak nak bukti apa lagi.... sebab tak cium or tak peluk awak, sebab tu awak rasa saya tak sayangkan awak? Macam tu? Hei, saya boleh bagilah semua tu... tapi dengan syarat awak kena jadi seorang yang halal di sisi agama untuk saya.. Masa tu, bukan saja peluk cium, lebih dari tu pun saya boleh bagi...” Ezrakil Effendy.

Akhirnya Farafeesa akur. Cintanya memang untuk Ezrakil. Namun kerana penyakit berbahaya yang dihidapinya, cinta ini terpaksa ditolak ke tepi. Farafeesa tekad menjodohkan Ezrakil bersama kakak kembarnya yang baru kehilangan tunang. Namun mampukah cinta itu diganti tempat duduknya?

“Kau ingat kau siapa Feesa? Kau nak kau ambik! Kalau tak nak, kau pas dekat orang lain! Kau ingat kau Tuhan ke?” Naila Faraneesha

Mendidih tahap kesabaran Faraneesha tatkala menyedari akan taktik adik kembarnya. Kemunculan seorang lelaki yang persis arwah tunangnya pula mula menyingkap sehelai demi sehelai kenangan yang pernah terukir cantik. Faraneesha terhimpit lagi.

“Neesha...hati ni.. terlalu rasakan cinta awak. Kenapa awak perlu menidakkan perasaan awak sendiri? Awak tak penat ke main lari-lari macam ni? Ataupun awak memang suka saya terkontang-kanting sendiri tanpa jawapan yang pasti! Dan awak tahu tak sesuatu? Bila awak memutuskan untuk menolak cinta saya,.... semua itu hanya akan lebih melukakan hati awak sendiri!” Nazreen.

Mampukah Ezrakil memenuhi permintaan terakhir Farafeesa kala gadis itu bertarung dengan maut? Adakah Faraneesha akan menerima amanat dari adiknya? Bagaimana pula dengan kemunculan Nazreen yang membawa seribu satu rahsia? Mati itu sesuatu yang pasti namun mahal benarkah harga sebuah bahagia buat Farafeesa sebelum dia kembali ke sisiNya? Mereka penat dalam mengejar rasa cinta bagi memastikan cinta itu hidup walaupun untuk sedetik lagi…


Pada sesiapa yang nak order direct dari saya, boleh join group penulisan Seindah Biasa.. Harga semenanjung RM 28 n Sabah/Sarawak: RM31... tapi kalau order dengan saya, akan dapat diskaun RM3.. Jadi hanya perlu bayar RM25 including postage... 

JOM JOIN GROUP SEINDAH BIASA..

9 comments:

  1. kak ryn nak jg...
    bsa tak kak utk pembeli luar malaysia???

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tu akak kena check dulu... nnti apa2 hal akak upadate pd oryn ya.. =)

      Delete
  2. owh ptengahan bulan ek... xpe, pejam celik pejam celik nnti skjp je da ptghn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... pejam celik je.. ms mmg cepat berputar..hehe

      Delete
  3. saya bak jgk order
    pmbyrn mcm mane

    ReplyDelete
  4. tahniah sara :)
    semoga terus maju lagi dalam dunia penulisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks kak umi... saya doakan y sama untuk akak.. =)

      Delete
  5. akak...yang dalam buku lain ke sama je dgn online punya?

    ReplyDelete